De huispakken van Roy Donders zijn sinds de lancering in 2013 al een groot succes. Toen de huispakkenlijn werd gepresenteerd in Hotel Gilze waren hier tweehonderd genodigden bij aanwezig, en werd bekend gemaakt dat de huispakken voor 80 euro per pak te verkrijgen zijn. De herenhuispakken werden die dag nog níet aan het licht gebracht, dat gebeurde pas later in 2014. Omroep Brabant meldt dat de ‘Huispakken niet aan te slepen zijn, en het is enorm druk in de winkel’.

Toenemende populariteit
De huispakken bleken enorm populair, en in 2014 besloot Roy Donders daarom ook een herenlijn voor zijn huispakken te lanceren onder de naam ‘comfortabele mannencollectie’. De herenhuispakken zouden geen blingbling-details bevatten, zoals bij de vrouwen, maar wel typische Donders-elementjes hebben, zoals stoere prints.
Al snel bleek dat heren van verschillende leeftijden niet schroomden om een huispak aan te schaffen, waarbij het hoogtepunt van de verkoop werd bereikt tijdens het WK in 2014. Roy Donders ging toen samen met Jumbo een reclamecampagne aan, waarbij men bij het winkelen in de Jumbo uiteindelijk een huispak van Roy kon winnen. Deze actie bleek zo enorm succesvol, dat hij al snel uitgebreid werd. De herenhuispakken met een goud glitterende leeuw geborduurd op de achterkant, werden een enorme hype, en mannen van allerlei leeftijden, van 18 tot 54, stonden erop dat hun spaarkaart bij de Jumbo zo snel mogelijk volgemaakt werd. Bovendien was de WK huispak een enorm promotiemiddel voor de andere herenhuispakken die Roy Donders aanbood via zijn webshop.

Twijfelende kwaliteit
Echter, de vraag blijft nog altijd waar Roy zijn herenhuispakken nou precies vandaan haalt. Het bleek namelijk dat de kwaliteit soms aan de wensen overliet. In zijn de realityshow van Donders bleek dat een flinke lading huispakken direct uit Turkije had moeten komen, maar dat dit door een verkeerde communicatie faliekant misgelopen was. Vervolgens kreeg Roy toch een lading huispakken waarvan bleek dat er geen Logo op zat, en dus moest de lading weer terug. Verscheidene mannen die het huispak hadden aangeschaft, klaagden na de aankoop bovendien dat het huispak na drie dagen al was gaan slijten. De herenhuispakken lieten aan de wensen over. Roy Donders wil geen informatie geven over de bestandsdelen waaruit het herenhuispak uit bestaat.

Toch is Roy Donders zijn herenhuispakken blijven verkopen. En ook via andere outlets zijn de huispakken nu, maar niet onder de naam Roy Donders, te verkrijgen. Zo verkoopt de H&M een soortgelijk pak, en ook de Wehkamp doet eraan mee.