Sloggi sinds 1986

Sloggi verkoopt sinds 1979 vrouwen- en herenondergoed. Acht jaar later, in 1986, koos Sloggi ervoor om hun herenondergoedlijn enorm uit te breiden. En wel in de vorm van de Sloggi herenslip.

Om mannen zover te krijgen tot het dragen van een Sloggi herenslip, organiseerde Sloggi in datzelfde jaar de zogenaamde ‘Underwear Movement’. Sloggi dacht dat de ‘zachtheid’ die geassocieerd werd met hun ondergoed in eerste instantie mannen nauwelijks aansprak, en kwamen daarom met de boodschap dat stoere mannen best een zachte slip konden dragen – zonder daardoor minder cool te worden. Met de Underwear Movement poogde Sloggi mannen ervan te overtuigen dat niet alleen het dragen van een Sloggi herenboxershort, maar ook het dragen van een zeer zachte Sloggi herenslip, niets was om je voor te schamen.

Maar het succes van het Sloggi herenslip eigenlijk al sinds de introductie van de slip bij Sloggi te merken. Na de introductie van de zachte mannenslips werden deze namelijk veel populairder dan de mannen boxershorts. De zogenaamde ‘Underwear Movement’ bleek helemaal niet noodzakelijk. De Sloggi herenslip vond direct al zijn weg onder de mannen en de zachtheid werd zeer gewaardeerd.  In 2007 kon Sloggi wederom met een gerust hart stellen dat de herenslip prima zijn weg heeft gevonden onder de mannen. In dit jaar bleek namelijk dat de befaamde astronaut Paolo Nespoli een Sloggi slip droeg tijdens zijn ruimtemissie naar de maan, een grappig feit dat toentertijd nog meer bijdroeg aan de populariteit van de slip.

Sinds de introductie van de Sloggi slip in 1986, is het een van de populairste lijnen van herenondergoed geworden. Maar ondanks de populariteit van de Sloggi herenslip koos Sloggi er toch voor om de boxershort in de herenondergoed lijn te houden, en verbreedde die lijn zelfs met de introductie van de strakkere herenboxershort.

Sloggi sinds 2009

Sloggi poogde de populaire reputatie van hun ‘zachte’ herenondergoed sinds 2009 te versterken. In dit jaar begon Sloggi met het integreren van 90% katoen en 10% elastaan in hun herenondergoed. Elastaan, als kunstvezel die de Sloggi onderbroeken voorzag van een enorme elasticiteit, en katoen, dat het ondergoed voorzag van de zo kenmerkende zachtheid.

Sloggi benoemde deze nieuwe lijn van 90% geïntegreerde Lycra katoen en 10% elastaan binnen de herenonderbroeken als een ‘hemels en zeer vrij gevoel’. Verschillende Sloggi onderbroeken worden sindsdien ‘Sloggi Men Freedom’ en ‘Sloggi Men Evernew’ genoemd.

En ook in de opeenvolgende jaren besloot Sloggie voort te bouwen op zijn succesvolle ‘zachte’

reputatie bij de heren, en in 2016 bevatten Sloggi herenonderbroeken wel meer dan 90% katoen. Neem bijvoorbeeld de ‘Sloggi Men Freedom’, het herenondergoed dat bestaat uit wel 96% katoen en maar 4% elastaan.

Hoewel Sloggi in eerste instantie huiverig was voor de negatieve associatie mannen konden hebben met Sloggi’s ‘zachtheid’, bleek in feite dat mannen de herenslip enorm konden waarderen. Vandaag de dag zijn Sloggi zachte herenslips en boxers te verkrijgen via ongeveer al de grote webshops: Wehkamp, Zalando, HemdvoorHem.nl, en verschillende warenhuizen en zijn ook nog steeds de Sloggi boxershorts te verkrijgen.